ישיבת הדר - ניו יורק

ישיבת הדר היא חלק ממכון הדר. מכון הדר הוא מוסד חינוכי השואף להעצים דור אשר ייצור ויקיים קהילות תוססות, ושוויוניות המחויבות ללימוד תורה, תפילה וחסד.​

למכון הדר תוכניות מגוונות, שיעורים והרצאות: תוכנית קיץ, סמינר ‘נוסח וניגון’, סמינר לרבנים, סמינר חורף לסטודנטים, הרצאות פומביות, דפי פרשת שבוע ועוד.

תוכנית הלימוד בבית המדרש של ישיבת הדר מעניקה הזדמנות ייחודית לקבוצה נבחרת של צעירים וצעירות, סטודנטים/יות, ובוגרי/ות תואר לחיות חיי קהילה דתיים המשלבים את הלימוד האינטלקטואלי, הפתוח, הביקורתי והסקרן של האקדמיה יחד עם דתיות, רוחניות ועבודת ה’ של חיי ישיבה.

מתוך הלימוד המעמיק, זוכים ‘עמיתי הדר’ להזדמנות נדירה להעשיר ולאתגר את הזהות היהודית והדתית שלהם. לימוד שכזה מותיר רושם ומנחה את פועלם של חברי ‘הדר’ גם שנים לאחר סיום התוכנית.

בתוכנית הלימוד של ״הדר״, המשתתפים נחשפים ל:

  • גישה אינטלקטואלית ומעמיקה לשאלות יסוד בחיים יהודיים דתיים
  • לימוד תורה מעמיק, תוך קידום מיומנויות למידה וקריאה המתבססים גישה עצמאית אל הטקסטים הקלאסיים של עולם התורה​
  • ידע רחב במגוון תחומים וטקסטים הלכתיים ופילוסופים מתוך ארון הספרים היהודי​
  • צמיחה רוחנית ואישית המגיעה ממקום של תפילה, חסד וחיי קהילה משותפים​

חלק גדול מהייחודיות של ישיבת הדר הוא האמונה בשילוב שבין החיים לבין הלימוד.​

חברי הדר, תלמידיה, תלמידותיה והצוות- לומדים יחד, מתפללים יחד, אוכלים יחד, מבקרים חולים יחד ושרים יחד. הפעילויות הללו אינן מנותקות מן הלימוד. הלימוד יוצר צלילים שונים, אישיים ומלאי רגש בתפילה, ואילו הקשר עם הקשישים בהתנדבות או בביקור החולים, יוצר שיח שחודר לעולם הלימוד.

השילוב שבין החיים ללימוד, ערכי העולם המודרני בו אנו חיים והמסורת היהודית אותה אנו מקיימים מתבטא גם באופן בו מעוצב מרחב הלימוד והתפילה בישיבה. בישיבת הדר אנו מאמינים שאין הבדל בין נשים וגברים לעניין העמידה מול ה’ בתפילה, בקיום המצוות ובלימוד. מסיבה זו נשים מתפקדות כחלק אינטגרלי מהמניין בתפילות המתקיימות בישיבה שלוש פעמים ביום, והן נספרות למניין. הלימוד והתפילות בישיבה נועדים לכולם, גברים ונשים כאחד.

החברות בקהילת הדר אינה מוגבלת רק לתקופה של בית המדרש, מדובר בדרך חיים שמתפרסת הרבה מעבר לשהות בין כותלי בית המדרש.

בשבע השנים האחרונות, יותר מ-500 תלמידים ותלמידות למדו בישיבת ‘הדר’ והם עוסקים היום בקריירות שונות בתחומים רבים ובזירות מגוונות כגון: רפואה, כלכלה, עבודה סוציאלית, חינוך  ולימודי יהדות.

השתתפות בתכנית של ‘הדר’ אינה השתתפות בתכנית שנתית/קיץ בלבד. מדובר בהצטרפות לקהילה חיה שפועלת ליצור יחד משהו חדש, ולקחת חלק פעיל ברבדים העשירים,מרגשים וממלאים של החיים היהודיים.

לכתבה על ישיבת הדר מאת ר׳ אביטל הוכשטיין באתר נאמני תורה ועבודה, לחצו כאן.

תוכנית קיץ 2023

נפתחה ההרשמה לתוכנית הקיץ של ישיבת הדר ניו יורק לשנת 2023!

תכנית הקיץ של הדר ניו יורק היא תכנית לימוד ישיבתית המתקיימת בבית המדרש של הדר במנהטן. התוכנית השנה אורכת 6 שבועות, בין 25.6 ל-6.8 2023. ההשתפות בתכנית אינה כרוכה בתשלום, ולמתקבלים ניתנת מלגת מחיה עבור מגורים. בנוסף, תוענק תוספת מלגה עד 750$ לכיסוי חלק מהוצאות הטיסה לבאות ולבאים מישראל. לשאלות והתייעצות ניתן לפנות אלינו במייל: israel@hadar.org

מעוניינים.ות? מכירים.ות אנשים שזה עשוי להתאים להם?
הגשת המועמדות פתוחה עד לתאריך 10.2

לפרטים נוספים והגשת מועמדות לחצו כאן