'עת ספוד ועת רקוד': מחשבות והצעות מעשיות לקראת שמחת תורה תשפ”ה

'עת ספוד ועת רקוד': מחשבות והצעות מעשיות לקראת שמחת תורה תשפ”ה חוברת דיגיטלית להורדה

'עת ספוד ועת רקוד': מחשבות והצעות מעשיות לקראת שמחת תורה תשפ”ה

ביום חמישי, 25.9 כ"ג באלול יתקיים ערב עיון מיוחד המלווה את החוברת – בהשתתפות ר' ד"ר איתן טוקר, ר' ד"ר אביטל הוכשטיין, ליאת רגב, ר' מישאל ציון, וד"ר רננה רביצקי פילזר. לפרטים והרשמה הקליקו

הפסוק "עֵת לִבְכוֹת וְעֵת לִשְחוֹק, עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד" ממגילת קהלת מתאר את מורכבות החיים ואת המגוון הרגשי שהם מזמנים לנו. אולם, המציאות מורכבת יותר מהחלוקה הברורה שהפסוק מציג. בעולמנו, שאינו נקי וחד-משמעי, הזמנים והרגשות לעתים קרובות מתערבבים זה בזה. האתגר האמיתי טמון ביכולת להתמודד עם מורכבות זו, לנווט בין הרגשות המעורבים, ולמצוא דרך לחוות ולבטא רגשות מנוגדים בו-זמנית.
כל כך הרבה השתנה משמחת תורה של שנה שעברה לשמחת תורה וימי החגים שעומדים לפנינו. האם נוכל לנהוג בהם כרגיל? כאילו סערה לא שטפה את הארץ ועדיין בעיצומה? האם נכון לנו לנהוג כמנהג אשתקד? כמה עצבות, דממה או זכרון מותר להכניס בשערי בית הכנסת ולתוך התפילות והמנהגים שעה שלכל אחד ואחת מאיתנו חייל או חיילת שנפלו, איש או אישה, זקנים ותינוקות שנרצחו וחקוקים על לוח הלב. בשעה ששמות רבים כל כך הפכו חקוקים לזיכרון על שמלת ספרי התורה או על פרוכת ארון הקודש. האם נוכל כפי שכתב שלמה ארצי "לרקוד עם חיילים מתים בלב"?
בחוברת שלפניכם ביקשנו ממנהיגי קהילות ובתי כנסת לעסוק בסוגיות, בשאלות הקשות ואף להציע להן מענה פרקטי והלכתי.
בברכת שנה טובה ובתפילת "ושבו בנים לגבולם",
צוות מכון הדר

להורדה לחצו על הכפתור בצד. עותקים מודפסים מוכנים לאיסוף ממשרדי מכון הדר, רחוב עמק רפאים 63.

דף מקורות