סמינר תשובה תשפ”ג: הוכח תוכיח את עמיתך – על פרטים, עמיתים וקהילה

אירוע זה עבר

יום רביעי 28.09.2022

עד יום שישי 30.09.2022

חוות הנוער הציוני

ש"י עגנון 24 ירושלים

שיתוף

סמינר תשובה במכון הדר

נושא הסמינר: הוכח תוכיח את עמיתך: על פרטים, עמיתים וקהילה

רביעי – שישי | ג’-ה’ תשרי | 28-30.9
חוות הנוער הציוני, ש”י עגנון 24, ירושלים
להרשמה לסמינר לחצו כאן.

מוזמנים להצטרף לשלושה ימים של לימוד אינטנסיבי המציעים הזדמנות מקוצרת לחווית הלימוד הישיבתית של חודש אלול. נלמד סוגיות שונות העוסקות במצוות התוכחה, ונעסוק בשאלות של תשובה שינוי וכפרה בימים שבין כסה לעשור.

מבין המרצים: ר’ נדב ברגר, ידידה קורן, ד”ר יאיר פורסטנברג, ד”ר ג’ייסון רוגוף, הרבנית חנה דרייפוס גודינגר, ועוד!

בין כסה לעשור, נעסוק באחת ממצוות הדיבור הנוגעות לתשובה ולאחריות. התורה בפרשת קדושים מצווה אותנו “הוכח תוכיח את עמיתך” (ויקרא יט, יז). מצווה זו מעלה שאלות רבות הנעות על הצירים שבין האדם למקום ובין האדם לחבירו. מה מידת האחריות שלי כלפי מעשיהם של אחרים? האם השאיפה לחזון מתוקן של החברה מצריך מכל אדם להנכיח את המחויבות לכך בכל אינטראקציה אנושית, או שמא יש בכך פגיעה בקרבה אל אחרים ובתקשורת אנושית בריאה? מתי אנחנו בוחרים להשמיע קול מחאה, ומתי אנחנו בוחרים לנצור פינו, וכיצד בחירות אלה משפיעות על הציפיות שלנו מאחרים ועל הקהילה שלנו?
בסמינר בן שלושה ימים נלמד בעיון מקורות סביב מצוות תוכחה: הרקע המקראי של המצווה, פירושי המקראות בספרות בית שני וחז”ל, פיתוח ועיצוב ההלכה בתלמוד, ושאלות בספרות הפסיקה על יישומה בקהילה המודרנית. לצד סדרי העיון, נעשיר את הלימוד בשיעורי צהריים וערב מגוונים, ונקיים שני ערבים מיוחדים יחד עם בית מדרש זוהר-חי ועם בית מדרש ‘תא שמע’ וסליחות ליליות שיפתחו את הלב.

להרשמה לסמינר לחצו כאן.

שימו לב שהלו”ז נתון עדיין לשינויים קלים בשעות ובמשבצות:


ארכיון האירוע