תכנית אלול - שאלות נפוצות

איך מגישים מועמדות לתכנית?

מגישים מועמדות בטופס כאן. בהמשך, מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון אישי. 


מהו סדר היום בתכנית האלול?

התוכנית מתחילה בכל יום בתפילת שחרית וארוחת בוקר, ואז סדר בוקר בגמרא המחולק לרמות שונות. אחרי הפסקת הצהרים ותפילת מנחה, יש סדר צהרים של הלכה, מדרש, תנ”ך, מחשבה ועוד. בערבים, לאחר ארוחת ערב וערבית, ישנם שיעורים מגוונים, חבורות תלמידים, זמן לימוד עצמי ופעילויות שונות. פעם בשבוע ישנו טיש. בתקופת הסליחות היום נחתם בסליחות בבית המדרש. מוזמנים לצפות בלו”ז לדוגמא.


איך מתפללים בהדר?

אחת מן המטרות של הישיבה היא לייצר חוויית תפילה משותפת, אשר מכירה ומעריכה בשווה את כל הנוכחים בה, מעניקה להם את הזכות להרגיש בנוח בתוך המרחב שלה, ומעצימה אותם לקחת אחריות על חיי התפילה שלהם. מתוך כך, התפילה בבית המדרש מתקיימת בשלוש עזרות, בנוכחות מניין של עשרה מבוגרים/ות, ונשים וגברים מובילים בכל חלקי התפילה באופן שווה.


מהו סגנון הלימוד בהדר?

הלימוד בישיבת הדר הוא מסורתי וביקורתי, מעמיק וחד, ושואף להיות משמעותי למציאות חיינו ורגיש למלוא החוויה האנושית. משבצת הלימוד המרכזית, סדרי הבוקר, מוקדשת ללימוד גמרא בעיון, והיא מחולקת לרמות שונות.


האם אני חייב/ת רקע קודם בלימוד תורה?

ישנה דרישה של לפחות שנה של לימוד תורה אחרי התיכון בישיבה או מדרשה. עם זאת, יש מקום לגמישות ביחס לדרישה זו בנסיבות מסוימות.


האם שמירת הלכה וקיום מצוות הם תנאי הכרחי לקבלה לתכנית?

בית המדרש של הדר מחויב לתורה ומצוות, עם הכרה בערכם של דעות ובחירות שונות ומגוונות, המרכיבות את המנעד הרחב של השיח ההלכתי. מצופה ממשתתפי התוכנית להיות חברים פעילים בקהילה דתית שבמרכזה תלמוד תורה, תפילה ושמירת מצוות, ובכלל זה שמירת שבת, כשרות וכד’. יחד עם הדרישה למחויבות הלכתית, בית המדרש מורכב מלומדים הבאים מרקעים שונים, ומכבד את המסע האישי והייחודי של כל אחת ואחד.


האם ניתן להשתתף בתכנית באופן חלקי?

קבלה לתכנית כרוכה בהשתתפות מלאה בה. עם זאת, רוב השיעורים בתכנית, כולל סדר הגמרא בבקרים, פתוחים לקהל הרחב! פרטים נוספים והרשמה יפורסמו באתר לקראת תחילת התכנית. מוזמנים להירשם לרשימת התפוצה שלנו כדי להישאר מעודכנים, או לכתוב לנו בכתובת israel@hadar.org.